axendieren en techniek

FBACE933-0F4E-4A00-986B-D4385CE91928.jpeg

Tijdens het samenspelen ging het de laatste tijd soms eens mis.

Tijd dus om even te werken rond sociale vaardigheden.

Dit deden we met de axendieren. We leerden alle axendieren kennen.

We leerden dat we echt fier mochten zijn op onszelf en onze talenten mochten tonen zoals een fiere pauw.

253e9d04-1552-45c6-bac5-5ff1d5e6d54b.jpeg

We ontdekten dat bevers graag zorgen voor anderen. We kregen elk een bevervriendje waar we extra veel zorg voor moesten dragen.

We tekenden samen en we leerden elkaar masseren. (lekker genieten zoals de poes) Doorheen de week waren onze bevervrienden extra zorgzaam voor ons. Heerlijk om te zien.

d5fd24b9-22cc-4627-886f-9755badce8fd.jpeg

We speelden samen een vriendschapsspel.

67f2690b-af27-4cb0-97fa-b2fc84c1d694

We maakten nog eens kennis met de verschillende gevoelens.

 

We deden een kringgesprek over het spelen op de speelplaats. Daar werd de laatste tijd nogal wild gespeeld. We zochten naar oplossingen.

We beschreven ook wat een vriend juist doet.

We luisterden naar enkele verhalen over vriendschap maar ook naar een rekenverhaal waarbij we zelf moesten meedenken en tellen.

 

We leerden genieten zoals echte poezen.

 

Samen met ursula deden we ook proefjes rond techniek. Ursula werkte rond bruggen bouwen en Lizie rond water en zeep.

 

Verder gingen we ook lekker in de plassen springen.

 

We ontdekten dat we sporen konden maken met onze voeten en met de fiets als we door de plassen gingen.

 

Enkele dagen later ontdekten we dat de plassen ook konden bevriezen. Seb en Athan kwamen me tijdens de speeltijd roepen want ze hadden gezien dat druppels bevrozen waren en aan de groene omheiningsdraad hingen.

Ze gingen op zoektocht en vonden nog meer ijs.

Omdat het buiten koud was voelden we ons een beetje pinguïn en speelden we een telspel. Telkens moesten we om ter snelst zien of het 5 pinguïns waren of niet.

Matisse had een horloge aan. Waarvoor dient dit eigenlijk? Om te weten hoe laat het nu juist is natuurlijk 🙂

Maar de horloge aan de muur zag er een beetje anders uit want die had meer nummers en die van Lizie zag er nog anders uit. Enkele sterrenstofjes wisten dat je met zo een horloge kan zien hoeveel je stapt en hoe snel je hart klopt. heeeeeeuuu?

We keken hoe snel Lizie haar hart klopte en voelden hoe snel ons hartje klopte.

Dan probeerden we om het sneller te laten slaan door keihard te springen en ja hoor het lukte!!! We voelden onze hartjes heeeeeeel snel kloppen!

We  oefenden ook nog wat op onze pengreep want dat was nodig 🙂

Seb bracht een robot mee die lijnen kon volgen. Athan, Seb en Wolf probeerden zelf een parcours te tekenen om de robot te laten volgen maar voorlopig lukte het nog niet echt.

Tijdens het hoekenwerk ontdekten we enkele nieuwe apps op de computer. We werken nu ook met QR-Codes. We scannnen een code en dan mogen we een (leer)spelletje spelen.

Onze schilderhoek ging ook terug open en dat vonden we keitof!!!

We deden ook nog iets met patronen

414dadaa-36a3-425e-9f16-99659797bb26

En we maakten een lekkere quiche en vierden de verjaardag van Floris. Hiep, hiep hoera voor Floris!!!

Nog 2 weetjes:

  • We hebben nu een bouwboek waar we al onze mooie bouwwerken in bewaren. Kom maar gerust eens kijken het ligt in de kring.
  • We leerden al 3 letters: De P van patroon, De B van boos en de R van regen

 

Tot de volgende!!!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: